електронен подпис eSign

Електронен подпис
за Физически Лица

eSign за физически лица е Удостоверение за Квалифициран Електронен Подпис (КЕП), което служи за потвърждаване на Вашата самоличност при участие в електронен обмен, като уеб приложения, подписване на електронни документи и договори и онлайн достъп до портали за електронни плащания.
електронен подпис eSign

Електронен подпис
за Юридически Лица

eSign за юридически лица е Удостоверение за Квалифициран Електронен Подпис (КЕП), което се издава на юридическо лице Титуляр и физическо лице Автор, което има право да представлява юридическото лице.

електронен подпис eSign

Електронен подпис
за Свободни Професии

eSign за лица, упражняващи свободни професии е Удостоверение за Квалифициран Електронен Подпис (КЕП), което се издава на физическо лице и удостоверява неговата принадлежност към определена браншова или професионална организация.

електронен подпис eSign

Сървърен сертификат

eSign Сървърен сертификат е Удостоверение за Електронен Подпис, което служи за идентифициране на публично достъпен сървър или уеб сайт в Интернет и гарантира защитена комуникация с него. То се издава на собственика на сървъра след неговата идентификация и указва лицето, което го администрира. С eSign Сървърен сертификат Вие осигурявате доверието на потребителите във  Вашия сървър или уеб сайт и гарантирате сигурността на информационния обмен с него.

електронен подпис eSign

Информационен обект

eSign Сертификат за информационен обект е Удостоверение за Електронен Подпис, което се издава на физическо или юридическо лице за идентифициране на неговото авторско право върху информационни и софтуерни обекти – файлове с изпълним или програмен код, музикални, графични, видео файлове и други. С eSign Сертификат за информационен обект Вие осигурявате доверието на потребителите в създадените от Вас уеб приложения, програми или други информационни обекти.

При подписване на документи, eSign прави невъзможно фалшифицирането им, запазва тайната на комуникацията и превръща електронния документ в официален.

Необходими документи за издаване на eSign за физически лица

За издаване на eSign за физически лица е необходимо да посетите офис на Регистриращ орган и да представите Вашата лична карта.

Цени

eSign за физически лица

1 год.2 год.3 год.
Устройство (eSign Token), издаване и поддръжка на удостоверение
45
57
69

Издаване и поддръжка на Удостоверение
15
27
39
Поддръжка на Удостоверение за период от една година
12
12
Подновяване и поддръжка на Удостоверение
15
27
39
Модификация и поддръжка на Удостоверение
15
27
39
Цените са в лв. с включен ДДС

eSign Token

eSign Token e преносимо USB устройство за сигурно създаване и съхранение на Вашето eSign Удостоверение за КЕП. С тегло от само 6 грама, то е най-лекото, стилно и функционално криптографско устройство на Българския пазар. С негова помощ Вие управлявате Вашето eSign Удостоверение за КЕП, подписвате Вашите електронни документи, криптирате файлове и защитавате Вашата онлайн комуникация. За разлика от други криптографски устройства еSign Token е с вградена смарт карта, която, по този начин, не може никога да се загуби. еSign Token разполага с всички необходими криптографски функционалности и не се налага тяхното допълнително инсталиране на Вашия компютър. С eSign Token кодовете за достъп до Вашето eSign Удостоверение за КЕП и електронни комуникации са максимално защитени от хакерски атаки или подслушване.

Искам eSign

Стъпка 1 -

Попълнете задължителните полета във формата за заявка на уеб адрес: https://my.esign.bg

Стъпка 2 -

Заплатете сумата по банкова сметка на „Система за електронни плащания България/СЕП България“ АД:
IBAN: BG10BUIN76041012071614
При банка: ТБ „Алианц Банк България”.

При нужда, заявете проформа-фактура за сумата на адрес eSign@sep.bg

Стъпка 3 -

Посетете офис на наш Регистриращ орган и представете своята лична карта и платежното нареждане за заплатената от Вас сума. Представителят на СЕП България ще изготви Договор за удостоверителни услуги и ще издаде заявеното eSign Удостоверение за КЕП.

В случай, че желаете да заплатите услугата в брой, заповядайте в Централния офис на СЕП България, на адрес: 1164 гр. София, ул. Златовръх 1.

Приложения

С удостоверителни услуги eSign всеки получава:
Достъп до електронно-административните услуги на органите на държавното и местно управление
Достъп до онлайн банкиране, без допълнителни такси и сертификати
Възможност за доказване по безспорен начин времето на създаване и изпращане на документи
Възможност за криптиране на създадените документи, така че да е невъзможно тяхното фалшифициране

Въпроси и отговори

Възможно ли е с личния ми сертификат за физическо лице да подавам по електронен път документи на юридическо лице?

Към някои органи е възможно, в случай, че сте упълномощено лице и в зависимост от изискванията на различните институции. Моля свържете се с конкретната институция към която ще подавате данни за повече информация.

Какво мога да правя с КЕП?

eSign Удостоверенията за Квалифициран Електронен Подпис могат да се използват за достъп до електронно банкиране, публични електронни услуги, за подписване и криптиране на файлове, документи и имейли, за автентициран достъп до сървър или VPN и др. Пълният набор от приложения можете да видите тук.

Как е гарантирана сигурността на КЕП?

Данните на Вашия КЕП са защитени посредством публичен и частен ключ, които съответстват единствено на съответния сертификат. Заедно с Вашия електронен подпис, Вие получавате ПИН код.

Каква е валидността на eSign Удостоверения за КЕП?

Всяко Удостоверение се издава с валидност 1095 дни (три години). За да използвате Вашето Удостоверение през целия период е необходимо да сте заплатили цената за поддръжка на Удостоверението. Запознайте се с условията за поддръжка на Вашето Удостоверение тук.

Каква е цената на Удостоверението за електронен подпис?

Актуалната тарифа по издаване, поддръжка и управление на eSign Удостоверения, можете да откриете в секция Цени.

Какво е необходимо да направя, след като получа КЕП?

Необходимо е да се запознаете с ръководството за работа с eSign. Следвайте инструкциите, приложими за Вашите операционна система и приложения, които ще намерите в секция Файлове и Инструкции и:
1. Инсталирайте eSign Manager;
2. Инсталирайте Вашия сертификат;
3. Инсталирайте удостоверяващите сертификати на СЕП SEP Root CA и SEP QES CA.

Като физическо лице, какви eSign удостоверения за електронен подпис мога да притежавам?

В случай, че желаете да използвате електронни административни услуги като физическо лице, Вие можете да използвате Удостоверение за Квалифициран Електронен Подпис eSign за физически лица (SEP Qualified Private).

Ще бъда ли известен за изтичането на срока на валидност?

Ще получите имейл нотификация на 30-тия и на 10-тия ден преди изтичане на периода на валидност на Вашето Удостоверение.

Може ли електронен подпис от чужбина да се ползва в България?

Според Закона за електронния документ и електронния подпис, на територията на Република България със статус на Удостоверения за Квалифициран Електронен Подпис са само издадените от акредитираните от КРС Доставчици на Удостоверителни Услуги.

Какви документи са ми необходими, за да получа eSign за физически лица?

Необходимо е да представите документ за самоличност на лицето, което се вписва в Удостоверението като Титуляр/Автор и попълнено Искане за издаване на удостоверение за КЕП - eSign за физически лица в обект на Регистриращ орган.

Мога ли да имам повече от едно eSign Удостоверение за КЕП?

Няма ограничения в броя издадени Ви Удостоверения.

Могат ли подписани документи да бъдат модифицирани?

Подписаните с eSign Удостоверение за КЕП електронни документи не могат да бъдат модифицирани. Всеки опит за модификация довежда до грешка при възпроизвеждане на документа.

Може ли КЕП да се използва за откриване на промени и грешки при преноса на документа?

eSign Удостоверение за КЕП гарантира неприкосновеността на документа след полагане на подписа и може да послужи като инструмент, с който да извършите проверка за модификация.